Oppgaven
Hvordan redusere turnover og få nyansatte raskt opp i marsjfart? Se hvordan vi hjalp DNB Eiendom med employer branding. Etter noen år med negativ vekst la DNB Eiendom i 2012 en svært ambisiøs vekststrategi. De skulle bli nummer én i markedet. For å lykkes med dette måtte DNB Eiendom redusere turnover, løfte arbeidsgiverattraktiviteten samt effektivisere onboarding og istandsetting av medarbeiderne
LØSNING
- Innsikt
Vi gjennomførte kartlegging og analyse for å definere målgruppens triggerpunkt og behov, forretningsmessig mulighetsrom (business case) og for å etablere KPIer for prosjekter. - Planverk
Vi utviklet strategi og planverk for å tiltrekke, beholde og utvikle medarbeidere i DNB Eiendom. - Verktøy
Vi utviklet digitale og fysiske verktøy til implementeringen av prosjektet. Blant annet en helhetlig rekrutterings- og opplæringsportal for DNB Eiendom utstyrt med hjelpemidler som skulle sikre målrettet og effektiv rekrutteringsarbeid. Vi utviklet også verktøy for å få nye (og eksisterende) meglere raskere opp i marsjfart. - Gjennomføring
Vi bistod med utrulling og implementering for å sikre høy grad av mobilisering og gjennomføring.
RESULTAT
- DNB Eiendom økte markedsandel fra 15-20%
- DNB Eiendom reduserte uønsket turnover fra 20% til 10%
- DNB Eiendom økte andelen studenter som hadde DNB eiendom som sitt førstevalg fra 30% til 80%
- DNB Eiendom fikk ansatte raskere opp i fart og reduserte onboarding perioden.
- DNB Eiendom ble den mest voksende eiendomsmegleren 5 år på rad
“ Varde Hartmark gjorde en strålende jobb, dette var de virkelige kompetente på. Dette var nybrottsarbeid for oss i DNB Eiendom."
Kent Victor Syverstad, tidligere salgsdirektør i DNB Eiendom
Kontaktperson Varde Hartmark
Arne Norheim
arne.norheim@vardehartmark.no